چکیده:
موضوع پایان نامه طراحی مرکز تجاری ایلام می باشد که رساله ی آن شامل چهار فصل می باشد در فصل اول ، تحت عنوان شناخت شهر ایلام ، ویژگی های جغرافیایی ، اجتماعی ، اقتصادی و اقلیمی شهر ایلام و خصوصیات معماری بومی آن به صورت کوتاه آمده است .
فصل دوم ، با عنوان مباحث تجاری ، شامل دو بخش می باشد که بخش اول به بررسی مراکز تجاری سنتی ایران ، بازار ، می پردازد و در بخش دوم آن ویژگی های معماری مراکز تجاری امروزی تحت عنوان مراکز خرید امروزی بیان گردیده است .
در فصل سوم ، شناخت بستر طراحی ، ابتدا به معرفی ناحیه ی طراحی در شهر ایلام پرداخته شده و سپس ویژگی های زمین طراحی از قبیل : شکل و اندازه ، همسایگی ها ، کاربری ، دسترسی ها ، تاسیسات و پوشش گیاهی توضیح داده شده است .
روند طراحی ، عنوان فصل چهارم می باشد که در آن آلترناتیوهایی را که بعد از مطالعات انجام شده در فصل های قبل و انجام اتودهای مختلف به دست آمده به صورت تصویری ارائه شده که بعد از تجزیه و تحلیل آن ها بهترین گزینه انتخاب شده است . در ادامه ویژگی های معماری فضاهای مختلف طرح نهایی به تفصیل گزارش شده است .
درباره این سایت